Samsung KS8005 Curtain-waterfall effect

By | 16. februar 2017

La meg bare starte med engang, ikke finn deg i dette. Ser du disse strekene på din nye TV: https://www.youtube.com/watch?v=mDb4kIC6L9g&feature=youtu.be

Anbefaler deg sterkt å benytte deg av tiden på angreretten og returer produktet tilbake og kjøp et annet merke.

Samsung sin KS8005 i 75 tommer er en fint tv, men når en TV koster en viss sum over det man ellers pleier å punge ut for en TV så forventer jeg mer. Jeg forventer ikke bevegelige streker som kjærer i bildet og jeg forventer mer av dere Samsung. Dere har nemlig gitt feilen et navn, «Curtain-waterfall effect».

Først tar jeg kontakt direkte med Samsung om dette, da får jeg til svar at jeg må stille inn TV`en til Dynamisk modus men det vil kun dempe feilen ikke fikset det. Feil, jeg nekter å se TV i dynamisk modus. Alle som eier et snev av bildekunnskap vet at film skal ses i filmmodus, hvorfor har dere 4 andre moduser og påregner at kunden skal bruke Dynamisk modus?

Jeg tar så kontakt med butikken hvor TV`en er kjøpt og blir henvist til et service verksted. Nå merk dere mine ord, en 75 tommer TV er ikke noe du tar under armen og drasser med deg på strak arm. Men la gå jeg går med på at TV`en blir plukket opp av en service tekniker.

2 dager senere får jeg beskjed at verkstedet var i kontakt med Samsung, de kunne fortelle at dette er innenfor spesifikasjonen for TV`en. De hadde da sett på den samme videoen jeg har i denne bloggen. Den samme videoen sendte jeg på forhånd før TV`en ble plukket opp til service verkstedet. Det betyr at de aldri så videoen før de plukket opp tv`en. Jeg må bare si at jeg er mektig imponert over begge partene Samsung og verkstedet.

De har altså bestilt egen sjåfør, søkt opp en eske stor nok for TV`en, jeg måtte ta meg fri fra jobben fordi dette gjør de ikke på ettermiddagen når TV`en skulle hentes. Være TV løs i en uke bare fordi en tekniker ikke brukte 2 minutter på forhånd til å se ordentlig på saken før de bestemte seg for å hente inn TV`en.

Kjære leser, hvis du fortsatt leser dette og har samme TV så er det litt håp for at du fortsatt kan nyte TV`en din uten disse irriterende strekene. Men ikke ved å sette TV`en i henhold til Samsung sin anbefaling.

Disse innstillingene modifiserer du etter eget ønske men disse har eliminert feilen på vår TV:

Sett aller helst bildemodus til FILM, men du står fritt her:

Bakg.belysning  11 (avhengig av rom og dens belysning)
Lysstyrke   47
Kontrast  95
Skarphet  0
Farge   50
Nyanse (G/R)  50
Bruk bildeinnstilling.. Alle kilder
Digital støyvisning  AV
Analog Ren visning AV
Auto Motion Plus Tilpasset (verdiene settes til 0/0 men 10 på 4k spiller)
Smart LED  LAV
Dynamisk kont  AV
Fargetone  Varm2
Gamma   0
Bare RGB-modus  AV
Fargerom  Auto

Lykke til!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *