Sulten, prøv dette til frokost, pizza til frokost.

Av | 22. januar 2021

Jeg skrev tidligere om trening her tidligere, nå tenkte jeg å legge inn noen ord i at å spise sunt ikke trenger å være kun salat all the time når det finnes alternativer som en kanskje trodde var usunt, men i realiteten ved å bytte ut enkelte ingredienser kan bli en sunnere variant. Så vil jeg nevne porsjonskontroll, du må lære å droppe kniven og gaffelen, ikke overspis.

En annen ting jeg er på ingen måte en lege, ernærings fysiolog, PT eller på noen måte en ekspert, jeg skriver det jeg vet fungerer og har erfart er veien til stabilt vekttap.

Frokost

Frokost er det viktigste måltidet kan en si, eller? Hva skal man så spise da? Holder det med den vanlige brødskiva og noe til?

I hverdagen når det er hektisk og en skal først og fremst få i seg noe raskt før dagen starter er det viktig at det man spiser metter godt og smaker godt. Jeg er ikke noe særlig glad i den vanlige brødskiva eller en bolle med kokt havregryn og tvinge dette innpå. Why? Jeg mener det finnes bedre alternativer.

Så la oss starte med det aller første ta deg et glass vann. Hvorfor i alle dager det? Vann er jo det viktigste du får i deg så ja uten det klarer du ikke mange dager kan du si. Vann vil også dempe eventuelt sult du måtte ha. Det er 0 kalorier i vann så go for it. Mer fakta om vann her. Når du har konsumert vann kan du få unnagjort det vanlige toalett/ bad besøket uten å spise av deg fingrene.

Pizza til frokost?

Nå over til frokost, det er stor fordel å klargjøre frokost på forhånd, kvelden før er fint. Hva med pizza til frokost det går helt fint, pizza med lite kalorier og som metter godt kan en lage på forhånd, denne kan så dekke frokost behovet over flere dager. Lag pizzaen og del den i porsjoner så er du klar.

Se videoen hvor enkelt du kan lage en pizza som smaker godt og inneholder proteiner, metter godt gjør den også. Enjoy!

Fattigmanns pizza

Er du typen som liker din pizza ferdig fort og praktisk talt null hassle, for all del unngå å bestille pizza eller å gå for en pizza fra frysedisken. Husk du ønsker å gå ned i vekt ikke opp. Et forslag er å lage en fattigmanns pizza, den er enkel å lage og bør inneholde det du trenger for å starte dagen.

Kjøp ferdig bunn som du kan rulle rett ut i langpannen, velg det billigste her på pizzabunn og saus fronten, kjøp den billigste kokte skinken du kan finne, topp det med ferdig oppskåret pizza ost, kjøp det billigste du finner.

Rull ut pizzadeigen, smør ut sausen, legg på skinkeskivene og dryss litt ost sparsommelig. Viola, fattigmanns pizza, Del denne opp i like lange firkanter som skinkeskiven er. Dette bør gi deg 12 stykker, fordel disse så i porsjoner som kan dekke noen dager, potensielt har du frokost i 4-5 dager her, det er ikke noe galt å spise pizza til frokost hver dag hvis man vil det.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *