Hvorfor går jeg ikke ned i vekt, slipp taket

Av | 24. februar 2021

Du trener og du spiser riktig men fortsatt så går du ikke ned i vekt.

Det kan fort bli demotiverende å fortsette i lengden hvis en ikke ser endringer for det harde arbeidet en legger inn i det hele.

Det som er da viktig å huske på er at det å gå ned i vekt er noe som tar tid og må brukes god tid på. Ikke forsøk å stresse og presse deg selv til å få fortgang i vekttapet.

Her må du bruke tiden godt, det som kanskje er viktigst er å holde perspektivet, vite at dette er en progresjon som tar tid, og resultatene vil komme med tiden.

Tips

Vei deg hver morgen, viktig å få unna eventuelt toalettbesøk i forkant her. Hvis vekta svinger så er det ok, ikke heng deg i at du veide mindre i går kontra i dag. Her er vi ute etter en viss trend, dvs du skal kunne se at vekttapet over tid går nedover at du har berg og dal bane dager er helt greit.

Det som ikke er greit er småspising.

Småspising

Ikke små spis mellom måltidene, det du eventuelt tror er bare noen få kalorier kan ende med å faktisk sammenlagt være et fullverdig måltid så vær obs på dette.

Husk porsjons kontroll, og du må veie maten din. Her er vi ute etter gram enheten, ikke stol blindt på at en pakke av det du skal spise at denne er på så og så mange gram og kalorier, du må veie det du skal spise det er eneste måten å være helt sikker på.

Når du har blitt såpass drevet i dette kan du ta det på øyemål etterhvert.

Kondisjon

Introduser en gåtur på 20-30 min hver dag i uken. Du trenger ikke å hoppe på en tredemølle eller begynne med jogging. Å ta en spasertur på 20-30 min hver dag vil bidra til at du kommer i kaloriunderskuddet du trenger for å komme ned i vekt.

Husk at det er kaloriunderskudd som er greia med vekttap, derfor pass på å veie maten din, på denne måten får du porsjons kontroll. Får du kontroll på dette vil du se fremgang.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *